Новини
Теорія і практика

Для студентів виробнича практика – завжди унікальна можливість дізнатися, як функціонує реальна установа. Для студентів-істориків – це змога дізнатися не лише про парадну, видиму всім відвідувачам експозиційно-виставкову діяльність музеїв, а й зануритися у їхній інсайдерський бік.

Уже п’ятий рік поспіль вихованці історичного факультету Київського національного університету імені Тараса Шевченка проходять музейну практику в Національному музеї історії України у Другій світовій війні, а дехто з них через кілька років повертається, щоб влитися в музейну команду вже дипломованим фахівцем.

Цьогорічна програма стажування для третьокурсників має умовні два складники: теоретичний і практичний. За перший тиждень науковці відділу масової роботи Дмитро Гайнетдінов, Тарас Городняк і Катерина Барановська ознайомили майбутніх істориків з особливостями складання оглядових екскурсій для різних категорій відвідувачів, комунікаційними проєктами для дітей, правилами роботи з інклюзивною аудиторією. Представниця відділу експозиціонерів Світлана Демченко розповіла про ключові особливості репрезентації травматичної історії у виставкових проєктах, зокрема присвячених депортаціям та Голокосту. Володимир Третяк і Ярослава Пасічко поділилися тонкощами комплектування, атрибутування, оцифрування музейних колекцій.

9 липня практиканти мали змогу ознайомитися з експозиціями Музею: як в одному просторі та наративі об’єднуються події 80-річної давнини та сьогочасні випробування російсько-української війни.

Цінним сюрпризом стало знайомство й спілкування з музейними реставраторами – дбайливими фахівцями, що роблять придатними для зберігання та експонування крихкі уламки минулого: паперові, текстильні та металеві артефакти. Завідувач відділом наукової реставрації Ірина Руденко продемонструвала найновіші здобутки майстерні та поділилася найскладнішими кейсами за свою 30-річну кар’єру, щиро відповіла на численні питання.

Нові враження та засвоєні теоретичні знання мають послужити молоді в практичній частині їхньої виробничої практики – участі у просвітньому проєкті «Українці-Рятівники: Марафон історій». Вивчивши джерельну та історіографічну базу, студенти мають можливість підготувати історичне есе про епізод порятунку українцями євреїв під час Голокосту та оприлюднити його в публічному просторі – на сайті проєкту.

Результати індивідуальних досліджень студенти презентують вже наступного тижня. Ми з нетерпінням чекаємо на цікаві роботи. Про найбільш вражаючі розкажемо незабаром.