Ми вкотре зібрали улюблених виконавців усієї країни на музейній сцені в підніжжі скульптури «Батьківщина-мати» задля єдиної мети – вшанувати наших воїнів, засвідчити спадкоємність збройної боротьби українського народу, підняти дух і запалити серця.
Заслужений академічний оркестр України Зразково-показовий оркестр Збройних Сил України, Оркестр Почесної варти окремої Президентської бригади ім. гетьмана Богдана Хмельницького, Академічний ансамбль пісні й танцю Національної гвардії України, Софія Нерсесян, Ptashkin, Артем Лоїк, Bak$, Гурт «Гарда», Bah.roma, Влад Булах, Валерія Охтирчанка виконали власні композиції, написані в часі війни, а також відомі стрілецькі пісні часів Визвольних змагань 1917–1921 рр. та Української повстанської армії. Ведучим вечора був український актор і військовослужбовець Гарік Бірча.
Найдорожчими гостями в цей святковий день були ті, завдяки кому нині ми маємо змогу жити та втілювати амбітні проєкти – наші Захисники та Захисниці.
Засновник фестивалю, генеральний директор Музею війни Юрій Савчук, виконавча директорка «Українського Фулбрайтівського кола» Наталія Мусієнко та підполковник Володимир Старокінь відкрили вечір короткими, але влучними промовами.
Юрій Савчук розкрив гасло «Пісня як зброя» та підкреслив, що «Сурма» – це перш за все повага, бойовий дух та вдячність нашим захисникам.
Пані Наталія наголосила на важливості підтримки таких проєктів, як музейний фестиваль, особливо в часі війни, адже такі заходи в мистецькій формі відображають столітню боротьбу нашого народу та гуртують суспільство навколо спільних цінностей.
Офіцер відділу організації культурологічної підтримки управління моральної підтримки Головного управління психологічної підтримки персоналу Збройних Сил України підполковник Володимир Старокінь звернув увагу, що цьогорічний захід має унікальну складову – неймовірну кількість військових оркестрів на одній сцені. Цей факт підкреслює єдність армії, культури та всього українського народу.
Вдалося втілити цей масштабний задум за допомогою партнерів БО «Українське Фулбрайтівське коло», Автодім «Атлант», «Суспільне Культура», компанії "ONE MUSIC", "Screen Production", "Figaro Family Group".
Медіапартнер заходу «Суспільне культура» готує телевізійну версію фестивалю і вже незабаром усі охочі зможуть відчути зв’язок поколінь через пісню.
До нових зустрічей на щорічному музейному фестивалі воєнної музики «Сурма», де оживає пісенна традиція!