Новини
Брифінг «Тризуб Батьківщини»

Музей війни як інституція і туристичний об’єкт має півстолітню історію. За цей час Музей здійснив декілька реекспозицій, двічі змінював назву, застосував нові формати роботи. Але ще ніколи Меморіальний комплекс не переживав таких кардинальних та масштабних змін.

Широкомасштабне вторгнення військ російської федерації на територію України 24 лютого 2022 р. спричинилося до появи нових суспільно-політичних реалій. Це безпосередньо торкнулося й нашого Музею. Принципово змінилися вектори не лише оцінки подій Другої світової війни, а й розвитку діяльності установи. Музей війни став на шлях переозначення.

Не один місяць уся музейна команда на чолі з генеральним директором Юрієм Савчуком працювала над створенням та втіленням абсолютно нових сенсів, які мають транслюватися Музеєм для України й світу. Сприяв цьому і значний суспільний запит. Ми побачили, як образ скульптури «Батьківщина-мати» почав стрімко трансформуватись у медійному просторі.

Сьогодні відбулася надважлива подія – спільний брифінг Міністерства культури та інформаційної політики України й Національного музею історії України у Другій світовій війні на тему «Тризуб Батьківщини».

Реалізатори та партнери проєкту:

Олександр Ткаченко – міністр культури та інформаційної політики України;

Юрій Савчук – генеральний директор Національного музею історії України у Другій світовій війні;

Олексій Пергаменщик – скульптор проєкту;

Василь Бородай – нащадок одного з авторів скульптури «Батьківщина-мати» – Василя Бородая;

Наталія Ємченко – директорка з комунікацій System Capital Management;

Юрій Півень – керівник виробництва виготовлення нової конструкції.

Донори проєкту:

Ірина Старомінська – голова правління Універсал Банку, Монобанку;

Сергій Наумов – голова правління Ощадбанку;

Артур Загородніков – заступник голови правління ПУМБ;

Володимир Мудрий – голова Правління ОТП Банку;

Михайло Рябко – генеральний директор ТОВ «Український Аграрний Холдинг»;

Олена Плахова – директорка з управління репутацією групи компаній «Нова пошта»;

Микола Циркун – CFO WOG;

Андрій Мацола – голова Ради директорів акціонерів компанії «Перша приватна броварня»;

Гліб Мурованський – генеральний директор «К.А.Н. Девелопмент».

На брифінгу було проголошено остаточне рішення – замінити радянський герб на щиті скульптури «Батьківщина-мати» на український державний символ Тризуб до Дня незалежності України.

Під час обговорення спікери розвінчали основні міфи та хибні припущення щодо технічної частини заміни символіки. Багато місяців скульптори та інженери працювали над планом утілення цього доволі складного, але можливого проєкту. Способом конкурсного відбору був визначений найоптимальніший проєкт утілення заміни герба.

Враховуючи складні економічні умови, спричинені російською агресією, встановлення Тризуба на щиті «Батьківщини-матері» реалізується виключно завдяки підтримці великого бізнесу. Вартість проєкту – 28 млн грн.

Василь Бородай, онук творця скульптури «Батьківщина-мати» Василя Бородая, з виробничих причин не зміг доєднатися до брифінгу особисто. Скульптор повністю й беззаперечно підтримує заміну радянського герба на Тризуб на щиті «Батьківщини-матері», про що й повідомив на брифінгу Юрій Савчук.

Крім того, генеральний директор Музею зазначив, що заміна символіки є одним із важливих кроків у межах переозначення установи. Ця подія відповідає суспільному запиту стосовно її діяльності. Також Музей готує відкриття виставки, присвяченої Тризубові як символу в історії України, під назвою «Знак на щиті». Відкриття проєкту відбудеться одночасно із церемонією відкриття оновленої скульптури.

Декомунізація домінантного монумента «Батьківщина-мати» є визначною подією для Музею та всієї країни.